Autor |
Nachricht |
Verfasst am:
|
martinmm
Dabei seit: 31.12.1969
Beiträge: 0
|
Du kennst die Neuheiten auch schon?
|
Verfasst am:
|
Slottus Longus
Dabei seit: 31.12.1969
Beiträge: 0
|
Vom www.homeracingworld.com Message Board: Top fuel trivia
Not really slot related but fascinating:
One TopFuel dragster's 500 cubic - inch Hemi makes more horsepower than the first 8 rows at the Daytona 500.
Under full throttle, a dragster engine consumes 1 1/2 gallons of nitro per second, the same rate of fuel consumption as a fully loaded 747 but with 4 times the energy volume.
A stock hemi will not produce enough power to drive the dragster's supercharger.
Even with nearly 3000 CFM of air being rammed in by the supercharger on overdrive, the fuel mixture is compressed into nearly-solid form before ignition. Cylinders run on the verge of hydraulic lock.
Dual magnetos apply 44 amps to each spark plug. This is the output of an arc welder in each cylinder.
At stoichiometric (exact) 1.7:1 air/fuel mixture (for nitro), the flame front of nitromethane measures 7050 degrees F.
Nitromethane burns yellow. The spectacular white flame seen above the stacks at night is raw burning hydrogen, dissociated from atmospheric water vapor by the searing exhaust gases.
Spark plug electrodes are totally consumed during a pass. After ½ way, the engine is dieseling from compression - plus the glow of exhaust valves at 1400 degrees F. The engine can only be shut down by cutting the fuel flow.
If spark momentarily fails early in the run, unburned nitro builds up in those cylinders and then explodes with a force that can blow cylinder heads off the block in pieces or split the block in half.
To exceed 300 mph in 4.5 seconds dragsters must accelerate at an average of over 4G's. But in reaching 200 mph well before 1/2 track, launch acceleration is closer to 8G's.
If all the equipment is paid off, the crew worked for free, and for once NOTHING BLOWS UP, each run costs $1000.00 per second.
Dragsters reach over 300 miles per hour before you have completed reading this sentence.
Top Fuel Engines turn ONLY 540 revolutions from light to light!
The redline is actually quite high at 9500rpm
The current TF dragster elapsed time record is 4.477 seconds for the quarter mile (06/02/01 Kenny Bernstein)
Putting all of this in perspective: You are driving an average Lingenfelter powered "twin-turbo" Corvette. Over a mile up the road, a Top Fuel dragster is staged and ready to launch down a quarter mile strip as you pass. You have the advantage of a flying start, but you still run the 'Vette hard up through the gears and blast across the starting line and past the dragster at an honest 200 mph. At this moment, the dragster launches and starts after you. You keep your foot hard down, but you hear an incredibly brutal whine that sears your eardrums and within seconds the dragster catches and passes you. He beats you to the finish line, a quarter mile away from where you passed him. That, folks, is acceleration.
Think about it, from a standing start, this phenomenal machine has spotted you 200mph and not only caught, but nearly blasted you off the road when he passed you within a mere 1320 feet.
|
Verfasst am:
|
Slottus Longus
Dabei seit: 31.12.1969
Beiträge: 0
|
Ich kann das auch mal übersetzen...
|
Verfasst am:
|
Crazy-Chris
Dabei seit: 31.12.1969
Beiträge: 0
|
Zitat von: Crazy-ChrisSlottus, diese grauenhaften Hotrod Kisten kriegst du beim Produktmanagement
|
Verfasst am:
|
Slottus Longus
Dabei seit: 31.12.1969
Beiträge: 0
|
|
Verfasst am:
|
Smicksmack
Dabei seit: 31.12.1969
Beiträge: 0
|
.....ganz schön heisse Kisten. Aber nicht vergessen: sie müssen auch so heiss fahren wie sie aussehen.
|
Verfasst am:
|
martinmm
Dabei seit: 31.12.1969
Beiträge: 0
|
meinst du die 3 Blondinen?
|
Verfasst am:
|
readyred
Dabei seit: 31.12.1969
Beiträge: 0
|
Da kommen wir der Sache schon näher!
Hier ein toller Link,
http://www.deadendcruisers.com/
Geht da mal auf 'Videos', und guckt euch das von jimmy Whites Hemi Coupe an!
Ganz wichtig- die Lautsprecher schön laut stellen!
Allerdings ist DSL empfehlenswert!
Wieder zurück zum Thema!
Es ist ja nicht so das nur noch Rods gebaut werden sollen!
Wie schon gesagt, die vorhandene Klassik Serie sollte weiter ergänzt werden!
Die vorhandene Le Man Serie ebenfalls, vielleicht was von Ferrari oder Porsche, GT3 oder so!
Allerdings bräuchte man doch auch ein Gegenstück zum C6,.... Ford 3L?
Da würde dann doch noch eine Fun Serie mit Rods und/oder Streetfighter gut dazu passen!
readyred
Irgendwie funzt das heute mit dem verlinken nicht!
Dieser Beitrag wurde am 16.11.2004 21:36:06 von readyred editiert
Dieser Beitrag wurde am 16.11.2004 21:49:07 von readyred editiert
Dieser Beitrag wurde am 16.11.2004 21:55:45 von readyred editiert
|
Verfasst am:
|
Luke
Dabei seit: 31.12.1969
Beiträge: 0
|
Zitat von: TomTom
Wir sind mehr! Und wir haben Luke auf unserer Seite Die MACHT ist mit uns!
|
Verfasst am:
|
Slottus Longus
Dabei seit: 31.12.1969
Beiträge: 0
|
Zitat von: readyredDa kommen wir der Sache schon näher!
Hier ein toller Link,
http://www.deadendcruisers.com/
____________________________________________________________________________
Oh, nicey-nice!
|